Gaál István, a film- és képrendező
Kincses Károly írása.
Megjelent az Artmagazin 21. lapszámban 60-63. oldal (2007.10.15.)
A Filmcritica című olasz szakmai lap 1966 januárjában megkérdezett huszonkét filmkritikust, mely filmeket tartja az elmúlt esztendő legfontosabb filmjeinek. Az első tíz között volt a Sodrásban. A G -A-Á-L betűkből képzett tulajdonnevet ekkor egy sorban írták B-U-N-U-E-L, L-O-S-E-Y, T-R-U-F-F-A-U-T, G-O-D-A-R-D, K-A-Z-A-N, P-A-S-O-L-I-N-I nevével. Most azonban kanyarodjunk vissza a fotóihoz, amelynek többségét ebből a könyvből ismerheti meg először az olvasó. Ezekről, mint már az írás elején kiderült, eddig Gaál azt állította, hogy számára nem fontosak, csak olyan menet közbeni ujjgyakorlatok, motív-gyűjtések két mozgófilm között.
Múzeumoknak
A salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum őrzi Gaál István teljes fotógyűjteményét.
A Változatok Rómára és Olaszországra című fotósorozatot, mely 1959-19601 között készült fotókat tartalmazza a múzeum vándorkiállításra ajánlja fel az érdeklődő intézményeknek.
A kb. 150 db paszpartuzott, üvegezett fekete-fehér fotók szépen reprezentálják Gaál István magas szintű fotográfiai munkásságát.
kép Rómáról